Vasaloppsveckan 2021

Boendet

Corona - Vasaloppsboende

I  nuläget har halverat våra bokningsbara sovplatser inför Vasaloppet 2021 för att begränsa risken för smittspridning.

Är ni ett sällskap som reser tillsammans finns det möjlighet att boka dessa spärrade sovplatser om ni  kan dela sal med ett mindre avstånd mellan bäddarna. Förutsättningen är att alla i ert sällskap informeras om detta och är medvetna om riskerna samt tar eget ansvar.

För bokning av utökade platser, kontakta expeditionen på telefon eller via mail, se kontakt nedan.

Vid middagsserveringarna kommer begränsat antal personer att få äta samtidigt och vi uppmanar till att inte sitta för länge vid middagsborden.

Mora Folkhögskola ligger beläget i centrala Mora med ca 15-20 minuters gångväg till centrum och Vasaloppsmålet.
Vi erbjuder madrassplats i våra skolsalar under Vasaloppsveckan. 

(Undantag är incheckning tisdag onsdag mellan tjejvasehelgen och vasaloppshelgen)

Incheckning: Tidigast kl 14:00

Utcheckning: Senast kl 10:00

Kostnad om ej utcheckning i tid – 200 kr/person.
I vissa fall tillåts senare utcheckning men detta ska vara överenskommet med oss innan.

Priser

Boka ditt boende, läs noga igenom bokningsformuläret och fyll i alla aktuella fält. Glöm inte att boka middagar som serveras fredag till söndag under Vasaloppsveckan.

När du skickat in din bokning så får du ett bokningsnummer. Detta behövs för att du ska kunna se din bokning eller avboka ditt boende.
Det kan du göra under Titta på min bokning nedan.

Avbokningar kan du själv göra ända fram till 5 dagar innan ankomst.
Alla ändringar måste göras skriftligt via mail till vasaloppet@morafhsk.se

Har ni någon matallergi är det viktigt att ni mailar koket@morafhsk.se om detta. Ange ditt bokningsnummer.

Bokningsregler

Du kan avboka ditt boende ända fram till 5 dagar före ankomst, därefter måste du kontakta oss via mail för att avboka.

Vid avbokning från och med den 5 februari återbetalas 50% av den avbokade summan.

Vid avbokning mindre än 5 dagar innan ankomstdagen återbetalas 0% av summan.

Fakturor börjar skickas ut till din folkbokföringsadress under vecka 6.

Anmäl E-faktura från Region Dalarna i din internetbank så får du snabbare din faktura.

Namnlista Brandsäkerhet

Det är viktigt att du anger namn på de som ska bo på skolan. Är ni färre än 10 personer går det bra att skriva namnen i rutan för meddelande i bokningsformuläret.

Är ni 10 eller fler gör du det enkelt genom att skriva namnen i ett word- eller exceldokument och skickar detta till vår e-post.

Märk dokumentet med det bokningsnummer som du fått när du gjort din bokning.

Frukost och middagar

Frukost ingår i alla boenden.

Middag serveras fredag, lördag och söndag 26-28 februari
samt 5-7 mars.
Frukost serveras från 26 februari – 8 mars med undantag av
onsdag-torsdag 3-4 mars.

Om ni inte bokat middag när ni bokade boendet går det bra att komplettera detta. 
Kontakta oss via mail eller telefon så lägger vi till det i er bokning.

Det går även att köpa enstaka middagar direkt på plats men är ni fler så boka gärna innan.

Kontaktinformation

Mail: vasaloppet@morafhsk.se

Telefon 0250-942 00

Yvradsvägen 29

792 34 Mora